Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30
Zasedání zastupitelstva 30.1.2024
31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Bruslení 11. 2. 2024 do Valašského Meziříčí
12
Během jarních prázdnin od 12. 2. do 16. 2. bude z důvodu dovolené obecní úřad uzavřen
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 1 2
Milenovská baňka aneb košt slivovice a soutěž o nejlepší ovocný koláč / dezert
3
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí  9.00 - 13.00   17.00 - 19.00
    úterý 9.00 - 13.00  
    středa 9.00 - 13.00 17.00 - 19.00
    čtvrtek  9.00 - 13.00  
    pátek ZAVŘENO  
  2. Telefonické podání: 581 616 280 Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  3. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu obec@milenov.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad, Milenov 120, 753 61 Hranice 4.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě úředních dnech a hodinách:

pondělí  9.00 - 13.00   17.00 - 19.00
úterý 9.00 - 13.00  
středa 9.00 - 13.00 17.00 - 19.00
čtvrtek  9.00 - 13.00  
pátek ZAVŘENO  

Telefonické podání: 581 616 280
Poštou na adresu Obecní úřad, Milenov 120,753 61 Hranice 4
Elektronicky na e-mail: obec@milenov.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: 4zmbm4k
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka Sazba
hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.) 100 Kč
fotokopie nebo výtisk existujícího dokumentu  
- jednostranně formát A4 2,50 Kč/ks
paušál provozních nákladů (materiál, energie) 15 Kč
ostatní náklady dle skutečně vynaložených nákladů

Formuláře